Dermalogica

Dermalogica is niet schattig
En ook niet mooi, luxueus of vertroetelend. Dermalogica is een no-nonsense merk dat zich volledig richt op een gezonde huid. Dermalogica’s producten zijn vrij van microplastics en daarnaast gebruiken zij nooit gangbare ingrediënten als minerale oliën, lanoline, chemische kleur- en geurstoffen. Dat doet Dermalogica niet, omdat die stoffen slecht zijn voor de huid. Dermalogica kiest voor ingrediënten waarvan bewezen is dat ze werken. Daarnaast zijn 99% van alle producten vegan (behalve de MultiVitamine Power Serum) en worden de producten niet getest op dieren. PETA en Leaping Bunny hebben Dermalogica erkend als dierproefvrije organisatie.

Duurzaamheid
Om de ecologische voetafdruk zoveel mogelijk te beperken waar mogelijk, worden Dermalogica producten verpakt in FSC gecertificeerd milieuvriendelijk karton en papier. Het streven is om voor het einde van 2020, 90% van de verpakkingen recyclebaar of bio-afbreekbaar te maken. Een groot deel van de verpakkingen is al duurzaam.

Opleiding staat voorop
Het Dermalogica verhaal begint in 1986, maar de grote verandering in de industrie begon in Los Angeles, rond 1983. Jane Wurwand, een skin therapist (schoonheidsspecialiste), opgeleid in Engeland en totaal onbekend met de Amerikaanse wereld van “beauty therapists”, kwam tot de ontdekking dat vervolgopleidingen voor gezicht- en lichaamsbehandelingen niet bestonden in Amerika. Haar eigen opleiding was intensief en heel volledig geweest maar ze merkte dat Amerikaanse schoonheidsspecialisten veel minder goede scholing kregen en ook door consumenten niet werden gerespecteerd. Jane Wurwand wilde daar wat aan doen. Ze begon een opleidingsschool in Californië onder de naam The International Dermal Institute (IDI). Haar school was voor gediplomeerde schoonheidsspecialisten die hun kennis wilden vergroten en zo beter konden concurreren met andere skin therapists. Vandaag de dag wordt het IDI gezien als de top voor postgraduate opleidingen op het gebied van gezicht- en lichaamsbehandelingen. Het IDI heeft wereldwijd meer dan 40 vestigingen. Onze Skin Experts hebben dan ook allemaal deze intensieve opleiding gevolgd en kunnen al je vragen beantwoorden omtrent huidzorgen.